Την Τρίτη 9 Απριλίου το ΣτΕ ανέστειλε όλες τις εργασίες για την κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου στην Θεσσαλονίκη (flyover).
Η προσωρινή διαταγή εκδόθηκε έπειτα από προσφυγές συνδέσμων κατοίκων του νομού Θεσσαλονίκης καθώς οι εργασίες εκτελούνται σε ρέματα του Σέιχ Σου όπου ελλοχεύει ο κίνδυνος μη αναστρέψιμης βλάβης στο δάσος.

Στην αίτηση αναστολής γίνεται λόγος για κατεδάφιση γεφυρών που συνδέουν την πόλη με το δάσος όπως η γέφυρα Περραιβού και Αγίου Παύλου με αποτέλεσμα να καταστεί δύσκολη η πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς και να αποκλειστεί η πρόσβαση των κατοίκων στο περιαστικό δάσος.

Παράλληλα, γίνεται λόγος για έλλειψη περιβαλλοντικής μελέτης των επιπτώσεων στην χλωρίδα, πανίδα και στους επισκέπτες του δάσους λόγω της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων της εταιρείας στους δασικούς δρόμους.
Παρότι τα έργα έπαυσαν, η περιφερειακή οδός συνεχίζει να είναι επικίνδυνη για τους οδηγούς στα τμήματα όπου εκτελούνται εργασίες και τοποθετήθηκε σήμανση και τσιμεντένια οδοφράγματα.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκαλείται από την έναρξη των εργασιών υποχρεώνει τους οδηγούς να κινούνται με ταχύτητες πολύ κάτω από το ανώτατο όριο που ισχύει τώρα (60χ.α.ω.) ενώ κατά την διάρκεια της οδήγησης δεν είναι λίγες οι φορές που το φρένο είναι απαραίτητο ξαφνικά και απότομα.

Την Τετάρτη 17 Απριλίου θα συζητηθεί στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης όπως ακόμα μία επιπλέον. Με την έναρξη των εργασιών από τον Νοέμβριο του 2023 η μετάβαση από την μία άκρη της πόλης στην άλλη είναι «κόλαση» για κάθε οδηγό.
Δυστυχώς οι εμπλεκόμενοι φορείς δεν προνόησαν για μέτρα επίλυσης της κυκλοφορίας πριν ξεκινήσουν τις εργασίες για ένα έργο αμφιλεγόμενης διάρκειας με προβλεπόμενη ημερομηνία αποπεράτωσης μέσα στο 2027.

Καθημερινά όγκος οχημάτων «εγκλωβίζεται» στην περιφερειακή οδό ενώ η ίδια εικόνα επικρατεί στις κεντρικές οδούς του Δήμου Θεσσαλονίκης με τα πρόστιμα και τις παραβάσεις να έχουν αυξηθεί συγκριτικά με την περίοδο όπου δεν εκτελούνταν εργασίες για τον flyover.

Η δικαστής που ανέλαβε να προετοιμάσει τον φάκελο και να θέσει στην αρμόδια επιτροπή του ΣτΕ επικοινώνησε με το Υπουργείο Περιβάλλοντος ζητώντας να της στείλουν τα στοιχεία για τις μελέτες που οι κάτοικοι μέσω τον προσφυγών υποστηρίζουν πως δεν έγιναν.

Ο αρμόδιος υπάλληλος όχι μόνο δεν απάντησε τηρώντας την εν λόγω διαδικασία αλλά απέστειλε έναν σύνδεσμο όπου έπρεπε η δικαστής να πατήσει και να κάνει λήψη έγγραφα. Η δικαστής δεν το έπραξε ποτέ. Ο υπάλληλος κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις δηλώνοντας πως παρακολουθώντας την ιστοσελίδα του Υπουργείου, η δικαστής δεν συνδέθηκε ποτέ να λάβει το αρχείο που της προώθησε. Μέχρι την τελική απόφαση οι οδηγοί θα ταλαιπωρούνται ενώ ο περιφερειακός θα παραμένει επικίνδυνος.



ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ